mandag, juli 30, 2007

NM XC Rundbane, Terrengsykkelskole

Jepp. Jeg driver med terreng sykling. Terrengsykling er gøy. Det er for meg skikkelig rekreasjon. Derfor ble jeg med HOC til Svelvik på Rune Høydals Terrengsykkelskole. Det er jo faktisk litt siden, men tiden flyr (særlig nå det er ferie...).



8 barn og 2 voksne i selskap med ca 120 andre store og små terrensyklister er ekte sykkelglede. Barn og voksne lærte masse, og fikk mye sosialt på kjøpet.

NM XC Rundbane skulle være høydepunktet for min del. Hadde kjørt løypa flere ganger, og overvunnet utforkjøringer og tekniske partier. Det hele endte på 4. (av 6) runde med punktering nummer 2. Da var det ikke så gøy lenger.

Før det var alt bare moro! Sykkelen fungerte, jeg hadde plassert meg langt frem i feltet, var tidlig ut fra start, kropp og bein var fine.

Det var uansett gøy å være med. Et flott arrangement av Svelvik Sykleklubb. Flott, teknisk løype og været var på den rette siden til en forandring.

Det er fare for at det blir ny offroad sykkel og mer terrengsykling framover.

Ingen kommentarer: