tirsdag, juli 03, 2007

NM Triathlon 2007

NM Triathlon i Stavern er flotte greier, og var vel tidligere i år et av målene mine. Ting går dessverre/heldigvis ikke helt som planlagt. Det ville jo vært utrolig kjedelig...

Først og fremst vil jeg takke hele O3 (Oslofjord Triatlonklubb) og alle som var med på å gjøre NM/Seigmann til et flott arrangement! Til og med værgudene er på lag med norsk triatlon for tiden. Kjempegøy!

Svømming - For min del startet dagen bra. Slet litt ut til den ytterste bøyen på svømmingen. Vet ikke om det var varmen i vannet (eller mangel på sådann?) eller nærvene, men fra ytterste bøye og videre var alt OK. På andre runden begynte jeg faktisk å ta igjen noen.

T1 - litt plunder med bekledning, og å få med mat og andre remedier

Sykling - Planen var å ta det litt rolig ut til første vending. Selvsagt virket ikke sykkel computeren. Viste seg etterpå at jeg hadde satt framhjulet feil vei.... Kjente det verket litt i låra på vei ut til vending, men det ble heldigvis borte etterhvert. Drakk godt og spiste litt underveis. Hadde mistet noe av maten i T1, men ikke noe å få gjort med det. Trodde vel egentlig jeg hadde syklet bedre i forhold til mange andre, men jeg har en mistanke om at det er flere gutter og jenter som trener en hel del mer enn det jeg gjør for tiden.

T2 - rask skifting til meg å være.

Løping - Ikke min sterkeste øvelse, men jeg var veldig innstilt på å løpe hele veien. Første runden var som ventet tung, men det gikk lettere for hvert steg. Halveis på løpingen startet problemene - mageknip! De kom og gikk, og jeg måtte gå endel.

Tatt i betraktning at jeg for to uker siden var sengeliggende med låst rygg må jeg si jeg er godt fornøyd med dagen. Følte jeg hadde fulgt planen rimelig bra, men forberedelsene kunne vel ha vært bedre.

Ingen kommentarer: