tirsdag, februar 20, 2007

Noe har skjedd!!!

Jeg har nå blitt voksen. Ihvertfall i følge kalenderen, og noen i min omgangskrets som vil meg vel.

Jeg har nå kommet til 4.0. Det vil selvsagt bli videreutvikling, og nye features truer i det nære. Neste update (4.1) vil være tilgjengelig i 2008 på disse tider.

En liten avklaring når det gjelder versjonsoppgraderingen som har skjedd

Versjonshistorikk
Etter hvert som nyere versjon blir lansert, vil deler av gammel historikk bli borte. Noen vil alltid huske dårlige egenskaper og feil ved tidligere versjoner, men dette bør ikke nevnes ved overgang til nyere versjoner.

Forbedringer og layout
Det er ikke alltid nyere versjon blir like godt mottatt av alle. Det er heller ikke sikkert at nyere versjoner får bedre layout, selv om ny layout har kommet på plass etter mye arbeid og nøye planlegging. Hvis det ikke blir lagt ned mye arbeid rundt layout, er det stor fare for at en uønsket layout kommer til syne.

Serviceavtale
Oppgraderinger til ny versjon vil alltid skje på avtalt dato. Det vil bare unntaksvis være forbedringer, utbedringer eller sikkerhetsoppdateringer. Endret funksjonalitet vil kunne forekomme, og vil i så fall bli omtalt som nye features. Alle nye features vil bli gradvis innført – såkalt incremental implementation.


PS
Som med alle avanserte produkter, krever det en god del arbeid før man ser det fulle potensialet. Når det kommer nye versjoner kan det også være behov for en lengre tids testing i lab miljøer før det kan legges ut til allmenn forlystelse.


PSS
Ja, jeg er jobber innenfor IT. Eller som så mange ynder å si "Åhhhh, du jobber med sånn dærre data du!!?? Du har vel ikke tid til å kikke på skjermen min? Tror kanskje det er noe galt med den, for jeg kommer liksom ikke inn på den...." Kanskje du har fått virus? I skjermen på en måte?

2 kommentarer:

Oslofjord Triatlon sa...

Gratulerer!

BCBORGEN sa...

Takk for det Bent! Jeg er kanskje ikke eldst, men jeg jobber meg sakte i samme retning som resten.