søndag, februar 25, 2007

Første skitur for vinteren

Deilig med vinter og snø. Endelig var det forhold som fristet meg også. Lett snøvær, masse vind, litt dårlige løyper, en kuldegrad og møre bein etter to dager med slalomkjøring. I tillegg motivasjon i massevis! Helt sant! Treningslyst har jeg faktisk i bøtter og spann om dagen!

Nok om det. Det var en flott tur. Det ble jo faktisk flere turer i og med at det "bare" var kjørt opp en sløyfe på ca 6,35 km (ja, jeg har GPS faktisk!). 3 runder pluss litt til. 1 time og 35 minutter. Gleder meg til morgendagen allerede. Kommer sikkert til å bli litt støl i overkroppen, men det har aldri skadet noen å være litt støl! Viser at muskler våkner til liv i en gammel kropp.

To dager på Kongsberg Skisenter og slalomkjøring teller vel kanskje ikke som trening, men gøy var det. Spesielt når minstemann endelig tok mot til seg, og gikk fra barnebakken og bort til stolheisen. Skikkelig moro. Han klarte seg helt uten hjelp hele veien ned både Turisten og etterhvert også Ormen Lange. Skikkelig bra! Vi koste oss stort!

Misforstå meg rett, det er kos med snø og ski, men jeg begynner å føle for svart asfalt, løping i terrenget og svømming i sjøen. Ikke for det. Svart asfalt har vi jo nok av siden det blir saltet i alle hjørner av Østlandet. Ihvertfall på veiene (og sikkert litt i maten). Jeg har kjørt noen mil på gode norske vinterveier anno 2007. Og her er det faktisk svart asfalt. Helt til det blir skikkelig kaldt. Eller kommer mye snø. Og det har det gjort i det siste. Da blir det bare surr med salt i snøen. Og det blir SKIKKELIG glatt!!! Èn nær døden opplevelse da det var et mindre uhell foran oss på veien er nok. Alt gikk heldigvis bra, men det var ikke Mesta og Vegvesenet sin feil!

Ingen kommentarer: