fredag, november 24, 2006

Svømmetrening

I går var jeg i svømmehallen. Var ikke helt klar, men jeg stilte til start. Det ble en "tung" trening siden jeg fortsatt ikke er helt i form, så det ble bare følgende "program"

- 700 IN (crawl og bryst)
- 900 OUT - noen raskere 50 metere (crawl, rygg og bryst)

(med andre ord ikke mye til program...)

Totalt 1600 meter med størst vekt på fremdrift i vannet, og å fullføre treningen med nogenlunde stil. Ligger på 19-20 tak i vannet per 25 meter. Jobber fortsatt med dette mystiske fenomenet som heter "høy albue". Hvor høyt en albue kommer under vann har jeg litt vanskeligheter med å definere. Jeg kan vel etter gårsdagen trygt si at albuen min er høyere enn den har vært, men sikkert lavere enn den burde vært. Jeg merket i går at jeg også blir litt mer sliten i overarmene, så det er noe som skjer ihvertfall.

Vi var til en forandring mange i bassenget - hele 7 svømmere!

1 kommentar:

sunny sa...

Hei :) Jeg er en student ved en høyskole, studerer idrett. En oppgave jeg har fått gjorde at jeg tilfeldig fant din blogg. Det er interessangt for meg å se hvordan du legger opp treningene dine i svømming da jeg har da oppgaven jeg jobber med er svømming. Jeg skal lage et treningsopplegg over 9 økter . Jeg må gjennomføre disse selv og se om det er progresjon i treningen og om det kan gi resultat som viser fremgang. Jeg er ikke noen svømmer i utgangspunktet,så det blir på mosjonistnivå. Håper det er grit om jeg kan bruke din side til å få litt info . Hadde også satt meget pris på om jeg kunne få spørre deg om tips og ideer til trening.
Hilsen Synnøve :)