torsdag, august 09, 2012

Hvordan står det til?

Har det rett og slett blitt unormalt å være normal?


Jeg er jo normal. Tror jeg. Selv om noen mener jeg er litt gal. Men litt galt er vel normalt? Jeg mener selv jeg har en ganske normal kroppsbygning. BMI på 23,7. Noe som er definert som innenfor normalen. Kondisjon og utholdenhet er helt sikkert utenfor normalen. Ihverfall akkurat nå, men det er ikke hva jeg har lyst til å si noe om her. Ikke nå.


Vi var på Prekestolen for noen uker siden sammen med mesteparten av familien. Vi er en liten familie.... Det var flere som var på tur til Prekestolen. Mange fler. Jeg stusset over at jeg følte meg unormal. Mens vi trasket og gikk. Klatret og krabbet, kikket jeg rundt meg. Det var merkelig mange som hadde litt for mye å dra på. Mange så ut til å ha en ganske mye høyere fettprosent enn meg.


Denne dagen ble det transportert mange kilo fett tur retur Prekestolen.... Jeg håper bare at folk med overvekt tar til fornuften og begynner å tenke mer på egen helse. Mye mer! De som gikk til Prekestolen denne dagen var ihvertfall i aktivitet. Denne dagen. Og det er jo veldig bra. Hadde de bare spist litt mer fornuftig til frokost før de dro. Tatt en litt mer fornuftig lunsj på fjellet. Drukket vann i stedet for brus. Holdt seg til en iskrem på hele turen. Da hadde de snart merket forskjell.


Er det jeg eller mange av de andre som er unormale? Helt ærlig? Jeg tror jeg er den normale. Blir bare litt i tvil av og til.

Ingen kommentarer: