tirsdag, september 19, 2006

Langtur i skog og mark + Kanaljoggen

Lørdag morgen ble jeg med på langtur til Skrim. Målet var en topp med navn (eller kallenavn?) Styggemann. Vi var ikke mange. Bare 3 mann og en hyggelig hund. Turen skulle ta 3 timer, og det ble ganske nøyaktig 3 timer. Det ble en flott tur. Den ble lang. Som forventet. Den ble tøffere på beina enn forventet.

Kjente på slutten av turen at det begynte å lugge litt i låre, men det var helt OK. Våknet søndag morgen. Alt vel helt til jeg skulle ut av senga. Veldig mør i låra. Spesielt på utsiden. Helt ukjent at jeg hadde brukt de musklene. Kanaljoggen (også omtalt som Kanalsprinten) på programmet. 10 km med totalt ca 20 høydemeter. Helt uproblematisk! Nesten. Etter litt oppvarming var det ihvertfall mulig å løpe på beina. Tid 41:55 og rimelig fornøyd tross alt.

Resten av søndagen var egentlig ganske ødelagt grunnet veldig vonde lår. Mandag morgen var det vanskelig å gå. Jeg syklet lett til jobben i håp om at litt bevegelse kanskje kunne hjelpe på. Ikke mye hjelp i, men tirsdag kan jeg nesten klare å gå den rette veien ned trapper. Mandag fristet det mest å gå baklengs.

Min kjære kone ler av meg. Kan ikke skjønne det. Trodde jeg hadde en ganske spenstig og flott holdning for tiden jeg. Tror ikke jeg skal løpe noe særlig i dag heller. Har vel aldri hatt så ømme og støle muskler i låra før. Det beste er at det går over. Snart, håper jeg!

Ingen kommentarer: