tirsdag, juni 27, 2006

Farrisrunden 2006

Off road sykling er gøy. Farrisrunden er gøy. Ihvertfall til det gjenstår ca 3 mil.... da går det til stadighet oppover, oppover og oppover. Litt nedover går det også, men liksom ikke så lenge av gangen.

Farrisrunden var for min del første konkurranse i år. Litt spent på formen, men det stemte bra hele veien. Sliten på slutten, men sånn skal det være. Startet i 2. pulje (3-3:15) - bedre å ligge i tet i pulje 2 enn å halse og slite i 1. pulje (det var ihvertfall strategien). Fikk følge med 2-3 andre mann det meste av veien. Klarte å få i meg nok "mat" underveis, noe jeg har hatt problemer med her tidligere. Har funnet min oppskrift på dette med spising: Del PowerBar Coconut Crisp barer i to. Putt en slik bit i munnen, og kos deg med den de neste par kilometrene. Ser vel ut som om jeg har lagt innpå en litt stor skrå, men det er en grei måte å få inn kaloriene på.

Var i mål på 2:42:00, mot 3:01 i 2005. Flott vær og tørr fin løype skal vel ha noe av æren for tiden, men jeg kjørte raskere enn mange som har slått meg tidligere. Sykkelformen er med andre ord på vei.

Påfølgende omtale i Gjengangeren (lokal avis i Horten), med bilde og det hele blir jo ekstra morsomt.

Ingen kommentarer: